Samsung GalaxyOn 7

Branding Film

Samsung GalaxyOn series released promotion video in Asia’s emerging economies for young generations and Blend produced the motion graphic animation with unique style characters illustrations and doodle art. The main art work concept of the video, black and white color pen illustration, describes Samsung GalaxyOn’s economical, simple, and sleek product design.

Since the main target of Samsung GalaxyOn is youth, the motivation of the video comes from “The Little Prince” one of the most famous and family worldwide noble for young generation all time. On this, the motivation is developed into “space journey”. The storyline of the promotion video contains three main features of the product, slim design, outstanding camera system, rapid download speed. Every moment when the GalaxyOn Rocket arrived on a planet, characters show the function of the smartphone. Even the cute and playful mode illustration video, it gives not only entertainment but also clear information to customers. The combination of 2D illustration and 3D objects add perfection of the video without clash the balance of the concept.

신흥 경제 강국의 젊은 층들을 사로잡은 삼성 galaxyOn 씨리즈의 프로모션 영상을 블랜드에서 유니크한 디자인의 캐릭터일러스트와 두들아트를 이용한 모션그래픽 애니메이션으로 제작하였다. 모던한 블랙엔 화이트 칼라의 일러스트는 영상의 메인 디자인 컨셉으로서 삼성 galaxyOn의 경제적이면서 심플하지만 세련되면서 감각적인 특색을 담아내고 있다.

젊은 층을 타겟으로한 제품과 영상인 만큼 그 모티베이션을 세계 젊은이들이 가장 오랫동안 기억하고 친숙하게 접한 소설 ‘어린왕자’에서 가지고 왔고 이는 ‘우주여행’이라는 컨셉으로 발전되었다. 영상의 스토리라인은 제품의 가장 큰 특징 3가지, 얇고 세련된 디자인, 탁월한 카메라기능, 빠른 다운로드 속도를 각기 다른 행성에서 그 특징을 설명해주는 방식으로 진행된다. 귀엽고 장난스럽지만 명쾌한 의미 전달로 소비자들에게 재미와 정보를 함께 전해주고 있다. 2D 일러스트레이션과 3D 오브젝트의 적절한 혼합으로 전체적 발란스를 유지해 주면서 영상미를 한층 더 풍부하게 해주었다.

Client:
Samsung
Production Company:
GRABIT, Eglue Communications
Director:
Kim Hwan-ho, Lee Eun-sol
Art Director:
Lee Eun-sol
Illustrator:
Jeon Hwang-il
2D Rigging:
Kim Hwan-ho
Lighting & Rendering:
Kim Hwan-ho, Lee Eun-sol
Sound Design:
Lee Jong-hyek

Copyright (c) grabit. All rights reserved